mariaolena.blogg.se

Vi reser till Indien den 22/11, vi kommer besöka Delhi, Jaipur, Mumbai, Goa och Kerala innan det bär av hemåt igen den 13/12.

Dag 5 , Amber Fort

Publicerad 2013-11-28 12:28:16 i Allmänt,

Något seg dag då Lena drabbats utav "ledig från jobbet sjuka" med hög feber. Vi vilar hela förmiddagen men när Lena kommit fram till att hon inte orkar någon sightseeing idag tar jag själv en tuc-tuc för att se Amber fort.
 
Det är konstigt att man inte är livrädd i trafiken här. Alla kör zick zack och ingen bryr sig om filer eller mittlinjer, både människor och kor går och står mitt i vägen. Cyklar med vagnar överlastade med tyger påväg till Indiska och andra vagnar dragna eller puttade av män stoppar upp trafiken. Man möter både hästar med vagn, kameler och elefanter på vägen och bussar kör millimeter ifrån min tuc tuc men det känns ganska tryggt ändå, kanske tycker indierna att våra vägar är osäkra med helt ouppmärksamma förare.
 
Amber fort helt fantastiskt. I Europa är det bara religiösa byggnader som kommer ens i närheten.
 
Ganesh Pol, porten till palatsets privata delar.
 
Diwan-i-Khas, hall of private audience
 
Vy från toppen
 
King Fisher, livets dryck... Jag får även äta ensam ikväll så jag delar en stor King Fisher med mig själv, gott till maten som blir starkare och starkare.
 
 

Kommentarer

Postat av: Ulla-Britt

Publicerad 2013-11-28 12:50:28

Vad tråkigt att bli sjuk på det viset också, kunde väl räcka med magsjukan som slog till. Hoppas att du snabbt blir bra Lena och inte missar fler upplevelser, det verkar ju finnas mycket vackert att titta på. Krya och ha det så bra båda två.
Kram Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela