mariaolena.blogg.se

Vi reser till Indien den 22/11, vi kommer besöka Delhi, Jaipur, Mumbai, Goa och Kerala innan det bär av hemåt igen den 13/12.

Dag 1 Delhi

Publicerad 2013-11-23 18:30:33 i Allmänt,

Imorse kom vi fram till hotellet i Delhi, flygresan gick jättebra.Vi försökte sova så mycket som möjligt så att vi skulle vara utvilade när vi kom fram.

Vi tog en taxi till hotellet och fick vårt rum direkt kl. 8.00 trots att incheckningen egentligen skulle ske vid 12.00. Det var väldigt skönt att komma till rummet efter 17 timmars resande så vi båda somnade direkt.

När vi vaknade igen så bestämde vi oss för att gå ut och strosa lite. Vi hann knappt utanför hotellet innan en Indier ville ge oss tips på vart vi skulle gå. Så fortsatte det sedan, så fort en Indie lämnade vår sida så kom det någon ny som ville hjälpa till. Samtliga frågade vad vi tyckte om Delhi, vart vi kom ifrån, om vi var gifta eller hade pojkvän och gav oss tips på vart vi skulle ta vägen.

Det blev en liten promenad, genom Delhis galna trafik där vi med nöd och näppe undkom att krocka med taxibilar, rickshaws och människor som gick på toaletten på gatan. Vi hamnade tillslut i en handicraft bazaar med sjalar, smycken och elefantprydnader högt och lågt.

Vi tog en rickshaw tillbaka då fick vi en lite större dos av det fattiga indien när en liten flicka gjorde konster och tiggde pengar på gatan bredvid bilarna när vi stannat vid ett rödljus.

Middagen idag blev tillbaka i lugnet på hotellet med buffémat och ett par glas vin. Nu ska vi ladda upp oss för en fullspäckad dag imorgon också!